2011-08-11

Costa Rica 10: On the way to Carara

コスタリカの話、、あまり引き伸ばしてもどうかと思うので、そろそろまとめていきたいと思います♪
既に写真を整理してアルバムにアップしたカーニョネグロ野生保護区を訪れた後、アレナル火山を経由してカラーラ国立公園に向かいました。
そして、、太平洋側に出てきた後、暫く国道を南下していました。
Since I did not finish talking about the trip to CostaRica , I am resuming it now. After staying in CañoNegro nature reserve, I headed for Carara national park through Volcán Arenal.
Then going south along with Pacific.

・・・と、、道路沿いに生えている木の上の方に何やら黒い陰を発見!! ガイドさん曰く「ホエザルですね~ 車、止めます??」との事だったので、、早速車を止めてもらい道路脇から観察してました♪
... Suddenly I saw something black is moving on the tree!! The guide told me that 'It is a group of Mantled Howler Monkey, Do you want to step out of the car??'. My answer was, of course, Yes :))
And I started watching them.


既に今回の旅行でカリブ海側でホエザルを見ていましたが、何れもゆっくり見る事が出来なかったので、ここぞとばかり時間をかけて観察してました^^
During this travel I have seen them for two times in Caribbean side, but I could not spend so long to watch them. Therefore I spent so long to watch them :D


暫くするとリーダー(?)の雄が吼え始めました。ホエザルと言う名前の通り、かなり響き渡る声で吼えてました。
Then a male (leader of the group?) started howling. As is easy to imagine, he (?) howled very loudly.


・・・最初は何で吼えているのか分からなかったのですが、、どうやら僕の事を不審者と思って警戒していたようでした (^^; ホエザル自体はコスタリカでも割とポピュラーな猿だそうですが、、じっくり写真を撮る人はいないみたいですね(笑)


近くを見渡すと、、あちこちで群れのメンバーが寛いで座っていました♪
When I looked around, I saw several members of the group was relaxing on the trunks of the trees.


中には小さな子供の姿も♪
Also some infants.



さて、ホエザルを観察した場所ですが、、周囲には民家もあり、別に山深いところではありません。そんなところにも普通に猿が住んでいるとはビックリでした。
↓の写真は、、道路沿いに植えられていた木の花です。名前は・・・忘れました (^^;

By the way, the place I watched the monkey was surround with houses and was not in the deep in the mountain. It was completely against my thought and I was surprised very much.
Below photo is a flower of the tree which was planted along with the road.


そして、、近くの鉄条網の上にはインコの姿も。。こちらはミドリインコでしょうかね♪
Then I saw small parakeet (Orange-chinned Parakeet) on the barbed wire.



いや~コスタリカ、、やっぱり最高です♪
Again, CostaRica is very rich in wildlife and very good place for nature lovers!!

No comments:

Post a Comment