2011-09-30

Northern Queensland2: Nocturnal animals

オーストラリアと言うと、、夜行性の哺乳類が多いのでも有名ですよね。例によって、今回もライトとカメラ片手に夜の森を歩き回ってきました♪
Australia is famous of richness of nocturnal animals. As usual, I wondered night forest with torch and camera.

トップバッターは、、メンフクロウです。メンフクロウ自体は知っていましたが、、まさかオーストラリアにも分布しているとは知りませんでした。。と言うよりも世界各地に広く分布しているフクロウなんですね。
First animal is Eastern Barn Owl. I knew Barn Owl, but did not imagine they inhabit in Australia. Afterward, I knew this owl is widely spread in the world.


こちらでは、かなり個体数が多いらしく、等間隔に並んでいる牧場の柵に何羽も留まっているのが観察できました。それにしても、、やっぱり不思議な顔をしていますね
Here number of owls seemed high, and I often saw each of them on almost every pole of the fence. Anyway, its face is so unique.


こちらはズクヨタカ。頭の縞々が可愛らしいですね
Australian Owlet-nightjar. It looks like a possum and cute.



さてさて、、夜行性で外せない哺乳類と言うと、、やはりポッサムですね。こちらはコモンリングテイルポッサムです。
What is popular as nocturnal animal is possum. This is Common Ringtail Possum.


赤みの強い体色の個体と褐~灰色の個体がいるようですが、やはり赤みが強い方が写真映えしますね
I heard there are two morph with reddish color and brown-grey color, but reddish colored possum looked more impressive.


こちらは先日も紹介したグリーンリングテイルポッサムです。こうやって見るとコモンリングテイルポッサムとの違いは歴然としていますね。
Below is Green Ringtail Possum which I show the other day.


夜間なのでフラッシュを使わないと絶対に撮れないのですが、、どうしても赤目になるのを何とかしたいところです。。複数のストロボを角度を変えて当てればいいのはわかるのですが、、動き回る動物達を相手にどう複数のストロボの一調節をすればいいのかが悩ましいです^^
Since it was night, I needed to flash, when I took photo. But most of time, their eye color became red.... I know to use multiple flashes with different angle will solve the issue. But, it was very hard for me to setup multiple flash


今回はバンディクートの仲間も見かけました。こちらはハナナガバンディクート。
In this trip, I also saw Bandicoot. This is Long-nosed Bandicoot.


夜の森を歩いているとガサガサ音がしているのが聞こえるのですが、、こやつが原因の事が多かったです。自分の近くで突然ガサガサ音がするので、かなりドッキリするのですが(笑)
In the forest, I sometimes hear the rustling sound. In many cases it was because they were digging to find foods. But I often got a start to hear it ;-)


こちらは別種のシモフリコミミバンディクート。もうちょっとちゃんと撮っておけばよかったな~(泣)
Northern Brown Bandicoot.


こちらは、、正真正銘のネズミです^^ オーストラリアには有袋類しかいないと思いがちですが、、実はNativeのネズミもいるんですね。 こちらはヤブクマネズミです。
Bush Rat, and this is not marsupials. I used to think only marsupials live in Australia, but turned to be incorrect. Actually there are some native rats in Australia.



その他、、両生類としては、、こちらのカエルのみを見かけました。名前は、、、忘れました ^^;
夜になると結構大きな声で鳴いていたのですが、、体は結構小さかったです。ブロメリアの仲間の葉っぱの基部で見つかる事が多かったので、、大きさの想像ができますよね
For amphibian, I found only a kind of frog. (I forgot the name of it) They called loudly, but its body was small and looked cute. Comparing with the leaf of Bromelia, you will have an idea how small it is.



爬虫類はと言うと、、こちらのアメジストニシキヘビを見つけたくらいでした。この時期は夜間の気温が低めなので爬虫類等々の活動が鈍っているとの事でした。ちょっと残念。
The sole snake I saw was amethyst python. I also tried to find Gecko, but due to low temperature, their activity was not high at night.



と言った感じで、今回も夜の森で色々な動物を観察できました。
でも、、、毎晩遅くまで歩き回っていたので、現地では寝不足気味でした(笑)

So, I really enjoyed walking and watching wild animals in the night forest. Since I walked in the forest almost every night, I felt very sleepy in the morning. ;-)

No comments:

Post a Comment